1 maja 2009

Wyrafinowana ortografia w reklamie o2

Portal o2.pl reklamuje się na IV stronie okładki "Pressa": "Kilka małych dużych kroków" głosi claim, a przy osi czasu widzimy znamienne wydarzenia, które nastąpiły 22 kwietnia (choć wtedy kiedy się dokonywały, nikt nie myślał, że przejdą do historii). Puentą jest oczywiście 22 kwietnia 2009, gdy "o2.pl w rankingu największych portali internetowych w Polsce wyprzedza interia.pl oraz umacnia przewagę nad Gazeta.pl".

Ciekawsza jest data początkowa: 22 kwietnia 1500 "Pedro Alvares Cabral jako pierwszy europejczyk dociera do Brazylii".

Taka pisownia jest oczywiście dozwolona - gdy mówimy o osobie o rozległych horyzontach myślowych, tolerancyjną, światłą, silnie związaną z kulturą europejską [za:Uniwersalny słownik języka polskiego].

Jak było z Cabralem?

Cóż - wolę myśleć, że copywriterem był jakiś specjalista od owego odkrywcy... Błąd ortograficzny na reklamie w tak widocznym miejscu tak poczytnej gazety w branży - to byłoby dla marki o2.pl nie do pozazdroszczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz